Parse error: syntax error, unexpected '[' in /home/alkm/domains/alkm.pl/public_html/accord/defines.php(1) : regexp code(1) : eval()'d code on line 183

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/alkm/domains/alkm.pl/public_html/accord/defines.php(1) : regexp code(1) : eval()'d code:183) in /home/alkm/domains/alkm.pl/public_html/accord/libraries/joomla/session/session.php on line 532

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/alkm/domains/alkm.pl/public_html/accord/defines.php(1) : regexp code(1) : eval()'d code:183) in /home/alkm/domains/alkm.pl/public_html/accord/libraries/joomla/session/session.php on line 532

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/alkm/domains/alkm.pl/public_html/accord/defines.php(1) : regexp code(1) : eval()'d code:183) in /home/alkm/domains/alkm.pl/public_html/accord/plugins/system/info_ciacho/info_ciacho.php on line 22
Honda Accord 4 gen. 1990-1993 - opis, dane techniczne, forum, poradnik, DIY. - Wymiana filtra paliwa

Wymiana filtra paliwa

Przerypana operacja bo wymaga demontażu osprzętu znad filtra. Filtr paliwa znajduje sie pod Vacuum Control Box, kolo bezpiecznikow w komorze silnikowej.
Dostep utrudnia modulator ABS, Vacuum Control Box, rura dolotowa powietrza do PGM- a nawet po zdemontowaniu ich jest ciasno.

Nowy filterek, a w zasadzie zamiennik wyglada tak :

fuel filter
wazne jest aby wraz z filtrem zmienic 2 mosiezne uszczelki na przewodach cisnieniowych paliwa
(powinny byc w komplecie z filtrem).

1. W celu wygodnego dostepu do filtra paliwa (a wygodny dostep jest potrzebny ze wzgeledu na sile dokrecenia srub) nalezy zdemontowac 2 elementy:
- rure dolotowa i wszystkie przewody podcisnieniowe (wskazane na zielono)
- Vacuum Control Box (w niebieskim okregu) mocowany dwoma srubami (czerwone strzalki)

1przedtem

Rura dolotowa jest umocowana na 2 opaskach zaciskowych (na przepustnicy i na obudowie filtra powietrza)
a z jej prawej strony dochodzi doprowadzenie odpowietrzania skrzyni korbowej (pod rozporka, zasloniente na zdjeciu).
UWAGA! Przed zdjeciem dolotu nalezy powypinac z jego zatrzaskow wszystkie umocowane na nim
wezyki cisnieniowe - 2 widoczne na zdjeciu i jeden pod spodem, przy obudowie filtra powietrza.

2. Nastepnie nalezy zdemontowac VCB. W tym celu nalezy odpiac 2 weze podcisnieniowe od spodu
(jeden spod VCB i drugi w okolicy wtrysku) - umozliwi to odchylenie VCB, odkrecic VCB i odchylic go na kablach nie odpinajac elektryki.

3bez dolotu

3. Filtr paliwa jest w czerwonym kolku. Jest przymocowany do przegrody ( w sruby 12mm - pokazane na zielono)
w specjalnym koszu. Przewody paliwowe sa wkrecane w filtr (na niebiesko: nasadowa 17mm i plaska 14mm).
Nalezy najpierw odkrecic przewody paliwowe a potem filtr od przegrody

4widokTBfiltr

4. Wyjac filtr z kosza i zamienic na nowy.

9ffiltr koszyk

5. Dzieki wycieciom na obudowie filtra w koszu mozna go umiescic poprawnie tylko w jeden sposob.

10f filtrnowy

6. Zamontowac kosz z wymienionym filtrem. Proponuje najpierw "zalapac" przewod paliwowy na plaska 14mm
i wkrecic go recznie ile sie da a dopiero potem mocowac kosz srubami. Kolejnosc optymalna:
- "zalapc" przewod na klucz 14mm (prawy na zdjeciu)
- przykrecic kosz do przegrody - mocno
- dokrecic prawy przewod
- zamocowac lewy przewod (klucz nasadowy 17mm) i nie zapomniec o podkladkach nad i pod przewodem paliwowym!!

14f filtr zam

7. Przykrecic VCB i zamocowac jego 2 luzne weze podcisnieniowe.

8. Zamontowac rure dolotowa i 5 przewodow podcisnieniowych oraz przewod gumowy przewiatrzania skrzyni.
Poupinac przewody w odpowiednie zatrzaski, patrzac czy ktorys nie jest na tyle luzny ze opiera sie o silnik lub o inne mocno nagrzewajace sie elementy.

9. Wlaczyc zaplon (ALE NIE ZAPALAC!) i sprawdzic szczelnosc poloczen, w razie przeciekow dokrecic sruby.

10. Zapalic silnik i poobserwowac czy nie ma wyciekow.


©Wombat. wrzesien 2002 / Warszawa